Kozí a Doupovská dráha nejsou na odpis, vzkazuje kraj


Vedení kraje odmítá plánovanou konzervaci dvou regionálních železničních tratí a místo toho prosazuje jejich rozvoj kvůli vysokému turistickému potenciálu.

Správa železnic uvažuje o uzavření úseků Kaštice – Krásný Dvůr a Oldřichov u Duchcova – Krupka město. Kraj však posiluje dopravu — na Doupovské dráze bude v novém jízdním řádu jezdit 300 spojů ročně. Na Kozí dráze kraj i přes výluku nadále objednává vlaky, letos šlo o 552 spojů, příští rok jich má být 568.

„Železnici vnímáme jako páteř regionální dopravy a chceme ji rozvíjet, ne uzavírat,“ říká radní pro dopravu Tomáš Rieger. Jeho kolega Jan Růžička dodává: „Linka T11 má díky napojení na lanovku v Krupce a památky UNESCO obrovský turistický potenciál.“

Ústecký kraj ve výzvě požaduje, aby Správa železnic od konzervace ustoupila a obnovila provozní podmínky na Kozí dráze. Na nedávném jednání se sešli zástupci kraje, dopravců i místní samosprávy, aby podpořili rozvoj regionální železnice jako dopravního i volnočasového spojení.