Ústecký kraj představil nové logo, má ukázat vlídnou tvář


Vítězem otevřené soutěže na novou vizuální identitu Ústeckého kraje se stalo Studio Petrohrad. „Výsledný návrh nás zaujal svou hravostí a vtipem, který bude velmi dobře fungovat v marketingové komunikaci kraje. Chceme se prezentovat jako kraj s vlídnou tváří a nová značka s tím výborně ladí,“ řekl hejtman Jan Schiller.

„Naší hlavní motivací bylo vnést do veřejného prostoru Ústeckého kraje pozitivní impuls. Přinést jednoznačně srozumitelný, přímočarý symbol, se kterým se budou občané ochotni identifikovat bez ohledu na to, zda žijí v Mostě nebo Kadani,“ popisují Lukáš Pumpr a Lukáš Beran ze studia Petrohrad.

Ústecký kraj se rozhodl pro obměnu a modernizaci svého vizuálního stylu, který má reflektovat proměnu, kterou kraj prošel a která ho ještě čeká. Proto oslovil pět vybraných designérů a studií se zkušenostmi v oboru vizuálních identit. Do druhého kola postoupily tři návrhy, které posuzovala pětičlenná porota složená ze tří odborníků na grafický design a dvou zástupců Ústeckého kraje. Organizátorem a odborným garantem soutěže je organizace Czechdesign. Vítěz, podle dřívějších informací, získá zakázku na zpracování návrhu a následnou implementaci v hodnotě 830 tisíc korun.